סערה • בניגוד להוראות: 'נשות הפרובוקציה' הדליקו נרות בכותל המערבי

    בנצי לייזרוביץ 1 Comment on סערה • בניגוד להוראות: 'נשות הפרובוקציה' הדליקו נרות בכותל המערבי
    2:28
    21.05.24
    נתי קאליש No Comments on האדמו"ר מאמשינוב הורה: "לנסוע למירון, לא חושב שיש סכנה"

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    'נשות הפרובוקציה' המכנות את עצמן 'נשות הכותל' הצליחו להערים הערב (ראשון) על פסיקת רב הכותל הרב שמואל רבינוביץ ולהדליק נרות חנוכה בעזרת הנשים ברחבת הכותל המערבי.

    הרב רבינוביץ הגיב לסערה ואמר כי "נשות הכותל באו לשבש את הדלקת נרות החנוכה של ראש הממשלה שהדליק עם לוחמים ולוחמות של משמר הגבול, הקבוצה הביאה חנוכיות וקיימה טקס פרובוקטיבי מגביל לראש הממשלה בניגוד להוראות היועץ המשפטי לממשלה".

    מי שהצטרפה אל אותם נשים פרובוקטיבים נגד הוראות המשטרה היא ח"כ קסניה סבטלובה מ'המחנה הציוני' שבתקופה האחרונה נלחמה נגד רב הכותל הרב רבינוביץ. לפני זמן קצר היא פרסמה בדף הרשת החברתית וכתבה: "באנו חושך לגרש. אני כותבת את הסטטוס הזה ליד הכותל המערבי, דקות ספורות לאחר שהדלקתי את נרות החנוכה ברחבת הכותל יחד עם קבוצה גדולה של נשים מדהימות – נשות הכותל ומבקרות אחרות, שבאו לציין את חג האורות ליד המקום הקדוש ביותר לעם היהודי".

    "למרות האיסורים המגוחכים של רב הכותל ולמרות הניסיונות המבישים של המשטרה, להרחיק אותנו, נכנסנו למקום חפצנו ועשינו טקס הדלקת נר ראשון שבו נשים הן שותפות מלאות, בזכות ולא בחסד", כתבה חברת הכנסת.

    לדבריה, "הכותל המערבי וגם הדת היהודית כולה שייכים לכלל עם ישראל, נשים כגברים , והגיע הזמן לשוויון אמיתי גם בכותל, גם ברבנות וגם בכל מקום שהוא".

    לפני ימים ספורים שוחח רב הכותל המערבי הרב רבינוביץ עם המשנה ליועמ"ש דינה זילבר סביב הסוגיה וכבר אז אמר כי, "על פי תפיסתי האישית והתורנית אין מקום לרחבת תפילה נוספת בכותל, ועל המתפללים והמבקרים לקבל את כללי המקום הנהוגים מדור ודור, אך למרות זאת תמכתי באימוץ הפשרה מתוך הראייה היהודית של 'גדול השלום'. אין לי אלא להצטער על שלא כל הצדדים במחלוקת נוהגים על פי אותם השיקולים. דווקא בכותל המערבי ראוי היה לכולנו לאמץ את דרך הפשרה, ולא את דרך הקנאות שהחריבה את מקדשנו", אמר רבינוביץ'.

    עוד הוסיף הרב רבינוביץ כי "לצערי מנצלים את רצוני להביא שלום לכותל כדי לנגח ולפגוע במרקם העדין. אני אמשיך בכל דרך כדי להצליח ולמצוא את הגשר גם מול אלו שמנסים לחבל בזה מכל הצדדים. לשם כך גובש הרעיון להקמת 'עזרת ישראל' שאמור לתת מענה לכל הדרישות, והוא המקום לפתרון לכל הדרישות".

    "בשבועות האחרונים מתנהלים דיונים קדחתניים לסיכום תהליך ארוך, עדין ורגיש בהובלת מזכיר הממשלה, שמטרתו הסדרה מוסכמת של דרישות הזרמים השונים בכותל המערבי. רק הבוקר קיים מזכיר הממשלה דיון בנושא זה", הוסיף.

    "במשך זמן רב התעכב התהליך, בשל דרישות מרחיקות לכת לפיתוח ובנייה מסיביים במתחם 'רחבת ישראל'. לדאבון לב כולנו, אירועי השבועות האחרונים הוכיחו גם לאחרוני הספקנים כי הזהירות הרבה שננקטה הייתה מוצדקת, וכי באזור הכותל המערבי יש לטפל בעדינות רבה ומתוך תשומת לב למכלול השיקולים האזוריים. אסור היה שנפתור בעיה אחת ונצית אש (שכבר בוערת) מכיוון אחר. מתוך הבנה זו הושגה פריצת דרך משמעותית לקראת הסדרת מעמדה של "עזרת ישראל" באופן שיהיה מקובל על כל הצדדים", אמר רב הכותל.



    1 תגובות

    מיין תגובות
    1. 1

      'שובו בנות שובבות'…
      יש 55 הדלקות נרות שבת בשנה, אף גבר לא נפגע, כולם מכבדים את המצווה שלכן. מקנאות במצוות הגברים להדליק נרות חנוכה, לא די לכן בנרות של שבת?
      אולי תהיו אמיצות ותבקשו אישור ללמוד בישיבה של נשים, במקום להתגייס. בטוחני שהחכ"ים יסייעו לכן.